Drukuj

Konkurs przyrodniczy

Wpisane przez: p. L. Jankiewicz-Sompel, p. J. Sajdak
Utworzono: 19 marzec 2012
Odsłony: 3627
„ Środowisko to wszystko, co znajduje się wokół nas i na nas oddziałuje;
to, co żyje, jak i przyroda nieożywiona.
Jest to więc Słońce, które świeci; powietrze, którym oddychamy;
i pogoda, która się zmienia.
Środowisko – to wiatr i chmury, polne kwiaty i łany zbóż,
owady i hipopotamy, kruche muszelki i potężne skały”.
B. Dymara.





Regulamin Konkursu przyrodniczego
„Jestem uważnym obserwatorem przyrody” 
dla uczniów klas III szkół podstawowych w Krośnie.

Cele konkursu :
  • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych i wspieranie uzdolnień uczniów.
  • Kształtowanie właściwych postaw wobec przyrody.
  • Rozwijanie umiejętności stosowania zdobytej wiedzy w praktyce.
Zakres tematyczny konkursu :
  • Konkurs obejmuje treści podstawy programowej z zakresu edukacji społeczno-przyrodniczej dla klas I-III.

Uczestnicy konkursu :

Termin konkursu

Termin ogłoszenia wyników

Przebieg konkursu:

  1. Część pisemna konkursu ma formę testu składającego się z 15 pytań
  2. Na wypełnienie testu przeznacza się 45 minut (po odliczeniu czasu przeznaczonego na czynności organizacyjne)
  3. Nad prawidłowością przebiegu konkursu czuwać będzie komisja konkursowa .
  4. W czasie trwania konkursu członkowie komisji konkursowej nie mogą objaśniać, komentować zadań oraz udzielać wskazówek dotyczących ich rozwiązania.
  5. W czasie trwania konkursu każdy uczeń pracuje przy oddzielnym stoliku. Stoliki ustawione są w odległości zapewniającej samodzielność prac uczniów.
  6. Uczniowie przynoszą na konkurs przybory do pisania.
  7. Uczeń po otrzymaniu testu wpisuje na nim imię i nazwisko.
  8. Do pytań zamkniętych podane są dwie odpowiedzi: A, B lub trzy odpowiedzi: A,B,C. Tylko jedna odpowiedź jest właściwa.
  9. Pytania konkursowe mogą mieć charakter pytań otwartych i wymagać udzielenia poprawnej odpowiedzi sugerowanej postawionym pytaniem.
  10.  Zadania mogą polegać na uzupełnieniu schematu, rysunku o tematyce przyrodniczej o brakujące elementy, podpisy.
  11. Uczeń oznacza literę przy prawidłowej odpowiedzi, wyraźnym znakiem X.
  12. W przypadku pomyłki, błędne zaznaczenie otacza kółkiem i zaznacza znakiem X inną odpowiedź. Postawienie znaku X przy dwóch odpowiedziach (nawet, jeśli wśród nich znajduje się właściwa odpowiedź) traktuje się jako odpowiedź niepoprawną.
  13. W pytaniach otwartych uczeń wpisuje odpowiedź we wskazane miejsce.
  14. Po upływie czasu przeznaczonego na wypełnienie testu konkursowego następuje ogłoszenie zakończenia przebiegu konkursu i zebranie prac.


Ocena prac konkursowych :

Termin zgłaszania uczniów do konkursu:

Warunki zgłoszenia uczniów:

Organizatorzy konkursu: