+++ Ważna informacja +++
UWAGADyrekcja Miejskiego Zespołu Szkół z Oddziałami Integracyjnymi w Krośnie informuje, że nastąpiła zmiana telefonicznych numerów połączeniowych ze szkołą. Obecnie ze szkołą można skontaktować się pod numerami: 13-47-439-40 lub 13-47-439-41 Dotychczasowe numery kontaktowe: 13-43-672-41 i 13-43-661-79 zostały odłączone.
NO SCRIPT

Finał V edycji konkursu dla dzieci IV klas szkół podstawowych – „DOM MOICH MARZEŃ”

dom moich marzen foto 2 2016

Kilka dni temu w krośnieńskim BWA odbyło się rozdanie nagród w konkursie Podkarpackiej Okręgowej Izby Architektów RP na „Dom moich marzeń” widziany oczami dziecka.

Konkurs poprzedzają prelekcje w formie prezentacji multimedialnych, prowadzone przez architektów, opisujące ideę domu, historię budowania, rolę architekta w życiu człowieka i w procesie inwestycyjnym. Wszystko po to, by rozpalić w młodych ludziach iskrę ciekawości „jak to jest zrobione” i „po co to jest”.

W wernisażu prowadzonym przez architekta pana Rubena Bardanaszwili uczestniczyli nagrodzeni uczniowie wraz z nauczycielami, architekci z pracowni ARCHIT studio oraz zaproszeni goście - naczelnik Wydziału Edukacji pani Grażyna Gregorczyk i pan Zbigniew Krasiński – naczelnik Wydziału Planowania Przestrzennego i Budownictwa w Krośnie.

Prace w ramach V edycji konkursu złożyło aż 1026 dzieci z 23 szkół podstawowych Podkarpacia. Stało się już tradycją, że uczniowie naszej szkoły z sukcesami biorą udział w tym przedsięwzięciu. W tym roku wyróżnione zostały prace Zuzi Szteligi  (4a), Niny Menet (4b) i Julii Pelczar (4c). W trakcie wręczenia nagród rozdane zostały równieżkalendarze z wybranymi nagrodzonymi i wyróżnionymi pracami.

Zapraszamy do obejrzenia wystawy w BWA.

Małgorzata Zych

Mistrzostwa Okręgu Podkarpackiego dzieci 10 i 11 letnich w pływaniu

podium 192x156W dniu 16.04.2015r. uczniowie klasy sportowej pływackiej (IVB SP) wzięli udział w Mistrzostwach Okręgu Podkarpackiego dzieci 10 i 11 letnich w Strzyżowie. Spośród 23 uczniów klasy dla 10 był to pierwszy start. Nie obyło się bez tak zwanej „dyskwy”, ale pomimo przykrej nauczki, wszyscy dzielnie uczestniczyli w rywalizacji na swoich dystansach. Stres, tylko w niektórych przypadkach spowodował „paraliżJ i opanowane dotychczas umiejętności poszły w zapomnienie. Jednak wszyscy uczniowie przepłynęli swoje dystanse i zapowiedzieli, że następny raz będzie zdecydowanie lepszy. W przypadku tych, którzy mieli już pierwsze doświadczenia, okazało się, że zrobili oni bardzo duże postępy, co widoczne było w podsumowaniu progresu zawodników w „wynikach live” z MOPu. Tu wyniki (http://www.megatiming.pl/contest/cad696da-4a0a-4c60-b354-2df656b910ef). Zawodnicy, którzy byli już wcześniej sklasyfikowani w „rankingu europejskim” poprawili znacznie swoje życiówki. Wszyscy uczniowie wrócili do domów bardzo zadowoleni. Najlepszą naszą zawodniczką w roczniku 2006 okazała się Aleksandra Szelc, od przyszłego roku uczennica klasy sportowej, która powstaje spośród uczniów klas III. Ola zwyciężyła na 100 metrów stylem zmiennym i trzykrotnie dopłynęła na drugim miejscu na 100 dowolnym, 100 i 200 grzbietem W roczniku 2005 wspaniale popłynęła Ilona Stachowicz, która na dystansach 100 i 200 grzbietem zdobyła „srebro”, a na 100 dowolnym „brąz”. Nie wszyscy też startowali w 100 % sprawności. Katar i kaszel przeszkadzał w pływaniu…. Jednak wszyscy zasługują na słowa uznania. Jesteśmy pewni, że kolejne starty przyniosą nowe życiówki i wspaniałe wyniki. Jak na razie dobrze się bawimy i uczymy się, że tylko pracą i zaangażowaniem można osiągnąć super wyniki, ale one nie przychodzą od razu. Czasem trzeba poczekać cierpliwie. Najważniejsze, żeby nikt nie przeszkadzał i nie wywierał presji. Dziękujemy też rodzicom, za kibicowanie i choć było ciasno, za to, że wspierali swoje pociechy… ;-) (i byli grzeczni). Pozdrawiamy również dziadzia Mai, który „straciłł emerytury” J))).

Regulamin Międzyszkolnego Konkursu z Języka Angielskiego Alternatywna Olimpiada „Młody Anglista”

mlody anglistaOrganizator

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 14 im. Polskich Olimpijczyków

ul. Wojska Polskiego 45

38-400 Krosno

I. Cele konkursu

- Doskonalenie znajomości języka angielskiego

- Motywowanie uczniów do nauki języka angielskiego

- Promowanie kultury krajów anglojęzycznych

II. Warunki uczestnictwa

Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest przesłanie drogą elektroniczną zgłoszenia do konkursu do 30 kwietnia 2016r. poprzez wypełnienie formularza i przesłanie go na adres mailowy szkoły Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  

Czytaj więcej...

„Królowa Śniegu On Ice”

image5We wtorkowy poranek, już o 7:15, uczniowie klas IVa, IVb, IVc, Va, Vb, Vc i Vd wyjechali autokarami do Sanoka. Celem wyjazdu było przedstawienie na lodzie pod tytułem „Królowa Śniegu On Ice”, opracowane przez wybitną łyżwiarkę figurową na lodzie Olgę Kondraszową. Inscenizację wystawiła Moskiewska Rewia na Lodzie, a była to premiera tego spektaklu na Podkarpaciu.

Punktualnie o 9:15 nad taflą lodowiska Areny Sanok zapaliły się feerią barw kolorowe reflektory i rozbrzmiała muzyka. Artyści jazdy figurowej wyjechali na lód i rozpoczęło się wspaniała widowisko. W czasie spektaklu nie brakowało efektownych skoków oraz tańców w parach i solo. Inscenizacja wiernie oddawała pierwowzór baśni H. Ch. Andersena „Królowa Śniegu”. I jak w baśni zakończyła się pomyślnie pomimo wielu niebezpieczeństw i perypetii. Gerdzie udało się odzyskać Kaja z rąk niebezpiecznej Królowej Śniegu, a finałem widowiska był przepiękny pokaz odradzających się do życia róż.

Widzom bardzo spodobała się rewia na lodzie, czego dowodem były gromkie oklaski po zakończeniu spektaklu.

Opracowanie i zdjęcia: Piotr Sęk

foto

PROJEKT UNICEF „MALI uczniowie idą do szkoły”

zdj znaczekW bieżącym roku szkolnym Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 14 znalazła się w gronie polskich szkół biorących udział w projekcie edukacyjno-pomocowym organizowanym i nadzorowanym przez Polski Komitet Narodowy UNICEF. Projekt pt. „MALI uczniowie idą do szkoły” realizowany był od listopada 2015r. do końca marca 2016r. 

 Celem projektu była pomoc dzieciom w Mali, państwie w Afryce zachodniej, dotkniętego wieloletnią dyktaturą, wojną domową i zamachami terrorystycznymi, a dodatkowo nękanego przez nieustanne susze. Skutkami tych politycznych kryzysów i klęsk pogodowych jest ubóstwo i brak dostępu do edukacji dla wielu malijskich dzieci. Projekt edukacyjno-pomocowy pt. „MALI uczniowie idą do szkoły” stał się właśnie odpowiedzią na trudną sytuację dzieci w tym kraju. Niski wskaźnik upowszechnienia edukacji rzutuje na całe życie mieszkańców Mali. Brak możliwości nauki w dużej mierze oznacza dla wielu brak szans na wyjście z ubóstwa, zdobycie zawodu czy podjęcie się w przyszłości pracy zarobkowej. Organizacja UNICEF od wielu lat działa w Mali na rzecz poprawy losu dzieci. Dzięki jej zaangażowaniu udało się otworzyć 70% szkół w dwóch największych miastach, a 420 tysięcy dzieci otrzymało pełen zestaw przyborów niezbędnych do nauki. Potrzeby są jednak zdecydowanie większe. Wciąż 200 tysięcy dzieci w wieku od 3 do 15 lat nie uczęszcza do szkół. Zagwarantowanie tym dzieciom przynajmniej podstawowej edukacji jest jednym z priorytetów UNICEF do zrealizowania w bieżącym roku.

By cel ten był możliwy, nieodzowna jest pomoc międzynarodowa. Dlatego też nasza szkoła dołączyła do licznej grupy szkół realizujących projekt, dzięki któremu zostaną zakupione przez organizację UNICEF podstawowe wyprawki szkolne dla malijskich uczniów.

Przez okres kilku miesięcy, od grudnia do marca, uczniowie zaangażowani
w projekt brali udział w zajęciach, podczas których zostały omówione zagadnienia związane z organizacją UNICEF, sytuacją dzieci w krajach Afryki, w szczególności w państwie Mali, przyczyny braku dostępu do edukacji i sposoby niesienia pomocy przez organizację. Wszystkie te informacje stały się punktem wyjściowym do rozpoczęcia pisania książek, które  było głównym zadaniem uczniów w projekcie. W ramach projektu pracowało 33 uczniów z klas II i IV-VI, którzy opracowali własne książki, najczęściej tworząc je indywidualnie, ale też kilka książek zostało napisane przez dwóch autorów. Dla większości dzieci napisane przez nich książki były ich literackim debiutem. Kolekcję owych książek stanowiły w szczególności powieści, opowiadania, przewodniki, komiksy. Ponadto, znalazły się również w niej słowniki do nauki języków obcych, książki z kategorii fantasy, a nawet tomiki ciekawych i zabawnych wierszy. Wszystkie przygotowane przez dzieci książki były oryginalne, ciekawe i niepowtarzalne – ciekawi bohaterowie, różnorodne miejsca akcji, interesujące wątki, niejednokrotnie tematycznie nawiązujące do państwa Mali i niełatwej sytuacji tamtejszych dzieci.

W tygodniu przedświątecznym został zorganizowany „Konkurs na Najbardziej Oryginalną Książkę UNICEF”. Wybór owej najlepszej pracy miał formę głosowania dokonywanego przez uczniów klas II i IV-VI. Do każdej książki została dołączona recenzja, by ułatwić wybór tej najciekawszej, najbardziej wyjątkowej.  Najlepszym autorom zostały przyznane miejsca
i wyróżnienia oraz dyplomy, nagrody i upominki. Ponadto, jedna z książek została wysłana do Polskiego Komitetu UNICEF na Ogólnopolski „Konkurs na Najbardziej Oryginalną Książkę UNICEF” jako książka reprezentująca naszą szkołę.   

W ramach projektu zostało zorganizowane spotkanie i sprzedaż książek, dzięki którym zostały zebrane fundusze na wsparcie finansowe projektu UNICEF  na rzecz dzieci w Mali. W dniu 31 marca br. odbyła się uroczystość pt. „Dzień Książki dla Afryki”. Na to wydarzenie została zaproszona dyrekcja szkoły
i nauczyciele, a wszyscy uczniowie pracujący w projekcie zaprosili swoich bliskich: rodziców, rodzeństwo, dziadków.  Podczas spotkania jego uczestnicy dowiedzieli się szczegółowo na temat projektu, jego celów, a także zostały przybliżone informacje na temat państwa Mali, sytuacji politycznej, trudnej sytuacji oświaty i dostępu do edukacji tamtejszych dzieci. W trakcie części artystycznej, oprócz tekstów i wierszy tematycznie związanych z Afryką, sytuacją dzieci w Afryce, ideą niesienia pomocy, uczestnicy spotkania obejrzeli występ taneczny oraz wysłuchali piosenek „We are the World”, „Waving Flag” oraz piosenkę z repertuaru Majki Jeżowskiej „Kolor Serca”. Uczniowie, którzy napisali książki, przygotowali ich indywidualne prezentacje, tym samym zachęcając uczestników spotkania do ich zakupienia. Po obejrzeniu części artystycznej uczestnicy spotkania obejrzeli wystawę książek, przeczytali recenzje i wybierając książkę dla siebie, przekazali darowiznę, dzięki której nasza szkoła przyczyniła się do akcji pomocowej UNICEF przekazanej dzieciom w Mali.

Kwota, którą zebraliśmy ze sprzedaży wszystkich książek i która została wpłacona na specjalnie utworzone na tę akcję konto UNICEF, wyniosła 729,33zł.

W tym miejscu jeszcze raz chciałabym złożyć serdeczne podziękowania wszystkim osobom, które zaangażowały się w realizację projektu: dyrekcji szkoły, rodzinom uczniów i samym uczniom pracującym w grupie projektowej, bez których zaangażowania, pracowitości, poświęcenia i współpracy, nie byłaby możliwa jego realizacja.  

Wszystkie działania w projekcie przyniosły nam wiele radości, zadowolenia, a przede wszystkim poczucie, że realizując projekt niesienia pomocy na etapie szkolnym – działamy i wspieramy działania organizacji UNICEF na szczeblu światowym.

Jeszcze raz składam wyrazy wdzięczności wszystkim osobom zaangażowanym w projekt.

Renata Nowak

 foto

Strona 11 z 54

Facebook

images

Blog ŚWIETLICOWY ZAKĄTEK

Blog SP14

blog 720

Galeria prac plastycznych

arte1

O szkole

O szkole

Licznik odwiedzin

Jesteś osobą, która odwiedziła naszą stronę.


W tej chwili

Odwiedza nas 28 gości oraz 0 użytkowników.

Początek strony