Z życia szkoły

REGULAMIN ORGANIZACJI I FUNKCJONOWANIA KLAS SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 14 W KROŚNIE

W CZASIE EPIDEMII SARS-COV-2 – od 1 września 2020 r. uzgodniono i zaopiniowano pozytywnie przez
Radę Pedagogiczną i Radę Szkoły

w dniu 26.08.2020

jest dostępny Tutaj

Informacja dotycząca regulaminu i załączników ( w tym załącznika nr 1 dla rodziców uczniów) zostanie przesłana przez zakładkę WIADOMOŚCI w dzienniku elektronicznym LIBRUS przez wychowawców klas

Wpisane przez: p. J. Pająk-Cieśla
Odsłony: 165
Wpisane przez: p. Katarzyna Szmyd
Odsłony: 170
POTRZEBNE: gorąca i zimna woda, szklana butelka z szeroką szyjką, dwie miski, małe jajko na twardo, suszarka. OPIS: gorącą wodę wlej do miski i włóż do niej butelkę. Trzymaj przez chwilę by powietrze znajdujące się w butelce nagrzało się. Następnie wyciąg butelkę z gorącej wody i włóż ją natychmiast do zimnej jednocześnie połóż jajko na szyjce butelki. Możesz lekko przytrzymać jajko by przylegało do szyjki butelki. Co się dzieje? Jak wyciągnąć jajko z butelki? (pod warunkiem, że wpadło w całości do butelki). WYJAŚNIENIE: powietrze podczas ogrzewania zwiększa swoją objętość i wychodzi z butelki, natomiast gdy zaczyna się ochładzać to się...
Wpisane przez: p. Ewa Dereniowska
Odsłony: 173
gra astar
Gra stolikowa ,, Astar”. Astar to kirgiska gra. Z powodzeniem można ją wykonać samemu. Sposób wykonania: Z cienkiej tektury wyciąć dowolnej wielkości kwadrat lub prostokąt. Narysować na nim planszę do gry. Ołówkiem rozmieścić 41 kółek (np. obrysować monetę). Wszystkie linie pociągnąć flamastrem. Kółka łączymy liniami tak jak na zdjęciu. Na planszę dodatkowo możemy nakleić po 16 kolorowych kółek, np.: jeden komplet w kolorze czerwonym, drugi w żółtym lub innym. Do gry można użyć pionki lub np. guziki. W grze biorą udział dwie osoby, każdy ma po 16 pionków. Należy je ustawić tak jak na zdjęciu. Gracze przesuwają pionki na sąsiednie, wolne...
Wpisane przez: p. K. Szmyd
Odsłony: 175
POTRZEBNE: barwnik, woda, olej, szklanka. OPIS: barwnik rozpuszczamy w wodzie i robimy kostki lodu. Gdy kostki są już gotowe do szklanki nalewamy wodę oraz olej a następnie wrzucamy kostkę lodu. Obserwujemy.WYJAŚNIENIE: woda ma większą gęstość niż olej dlatego jest na spodzie szklanki a olej unosi się na jej powierzchni ponieważ ma mniejszą gęstość. Z kolei woda jako ciało stałe (lód) ma mniejszą gęstość jak olej i unosi się na powierzchni oleju. Dopiero gdy kostka lodu stopnieje opada w dół.
Wpisane przez: p. E. Dereniowska
Odsłony: 200
Domowy tor przeszkód. Na podłodze ustawiamy ,,tor przeszkód”, np. 2 krzesła obok siebie, stołeczek, przewrócone krzesło, kółka zrobione z pasków. Dziecko, żeby pokonać tor przeszkód, musi przejść między krzesłami tak, aby nie zawadzić o nie, wejść na stołeczek, przeczołgać się pod krzesłem przewróconym, obiec krążek leżący na podłodze itd. Tory przeszkód mogą być różnorodne, bo pomysłów dzieciom nie brakuje.
Przewiń na górę