Z życia szkoły

REGULAMIN ORGANIZACJI I FUNKCJONOWANIA KLAS SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 14 W KROŚNIE

W CZASIE EPIDEMII SARS-COV-2 – od 1 września 2020 r. uzgodniono i zaopiniowano pozytywnie przez
Radę Pedagogiczną i Radę Szkoły

w dniu 26.08.2020

jest dostępny Tutaj

Informacja dotycząca regulaminu i załączników ( w tym załącznika nr 1 dla rodziców uczniów) zostanie przesłana przez zakładkę WIADOMOŚCI w dzienniku elektronicznym LIBRUS przez wychowawców klas

Wpisane przez: p. E. Dereniowska, p. K. Szmyd
Odsłony: 217
polska2
,,Polska- to taka kraina, która w sercu się zaczyna. Potem jest w myślach- blisko, w pięknej ziemi nad Wisłą. Jej ścieżkami chodzimy, budujemy, bronimy. Polska- Ojczyzna kraina, która się w sercu zaczyna”. 1 Maja- to Święto Pracy, obchodzone jest nie tylko w Polsce ale też w innych krajach (Niemcy, Rosja i inne). Bądźmy życzliwi dla osób, które dla nas wszystkich pracują wykonując swój zawód (np. lekarze, pielęgniarki, nauczyciele, strażacy, policjanci i wiele innych). 2 Maja- to Dzień Flagi Rzeczypospolitej. Flaga biało- czerwona towarzyszy nam podczas różnych i ważnych okazji np. Świąt Narodowych (1,2,3Maja; 11 Listopada)...
Wpisane przez: p. E. Dereniowska, p. K. Szmyd
Odsłony: 206
Eksperymenty dla dzieci: chmurka w butelce Kolejne proste doświadczenie, które można wykonać niemal w każdych warunkach. Do przeprowadzenia eksperymentu potrzebne są: butelki wykonane z przezroczystego plastiku, gorąca woda i kostki lodu. Plastikową butelkę należy wypełnić gorącą, ale nie wrzącą wodą. Odczekaj chwilę i wylej ostrożnie pół butelki. Następnie włóż kostkę lodu do otworu butelki. Co się wtedy wydarzy? Poniżej kostki lodu pojawi się mglista chmurka, czyli skroplona para wodna, a właściwie bardzo małe krople wody, będące już w stanie ciekłym. Sama para wodna jest bowiem niewidoczna i to warto wyjaśniać dzieciom...
Wpisane przez: p. K. Szmyd, p. E. Dereniowska
Odsłony: 186
gra
Do jednego kubka wsypałam fasolę, a chłopcy dostali słomki i każdy swój własny kubeczek. Zabawa polegała na zasysaniu powietrza w taki sposób, aby zassać do końcówki słomki fasolę i przenieść ją do swojego kubeczka nie dotykając fasolki palcami. Zabawę można dodatkowo urozmaicać i wprowadzać elementy edukacyjne. Wystarczy na fasolkach napisać cyferki, a dzieci po wyłowieniu przykładowo 10 fasolek zliczają zdobyte punkty dodając cyferki zapisane na wyłowionych fasolach. Inny wariant do nauki samogłosek lub sylab. Po wyłowieniu umówionej wcześniej ilości fasolek, każdy głośno odczytuje, ewentualnie zapisuje na kartce wyłowione do swojego...
Wpisane przez: p. E. Dereniowska, p. K. Szmyd
Odsłony: 199
Wpisane przez: p. E. Dereniowska
Odsłony: 186
Łamigłówka chińska. Łamigłówka chińska jest znana w Chinach od przeszło 4 tysięcy lat. Myślę, że Was zainteresuje i chętnie się nią pobawicie. A więc, wyciąć z tekturki kwadrat o wymiarach 14 cm na 14 cm. Podzielić na 7 części (mogą to być: trójkąty duże i małe w liczbie 5, 1 kwadrat i 1 równoległobok lub prostokąt) za pomocą linijki, poprzecinać bardzo dokładnie. Z tak pociętych kawałków można ułożyć bardzo ciekawe figury. Każda figura powinna składać się z siedmiu części- tak uważają Chińczycy. Życzę ciekawej zabawy.
Przewiń na górę