Nauka języków obcych, a uczniowie z dysleksją - Dysleksja, a nauka języków obcych

Wpisane przez: Matylda Gronicka
Odsłony: 12787

Spis treści



Dysleksja, a nauka języków obcych

            W kontekście uczenia się języków obcych uczeń ze zdiagnozowaną dysleksją ma trudności z:
  • zapisywaniem wyrazów, które wymawia się inaczej od pisowni
  • uczeniem się słówek na pamięć
  • zapamiętaniem i zrozumieniem konstrukcji gramatycznych
  • rozumieniem wypowiedzi nauczyciela oraz nagrań audio
  • wypowiedziami ustnymi
  • odróżnianiem słów podobnych w zapisie graficznym lub podobnych fonetycznie
  • pomijaniem liter i wyrazów lub przestawianiem ich
W związku z powyższym każdy uczeń ze zdiagnozowaną dysleksją ma dostosowane wymagania edukacyjne. Polegają one na:
  • wolnym tempie wprowadzanego nowego słownictwa - wymowa słów podawana jest uczniowi kilkakrotnie bardzo dokładnie,
  • uczeń może nie zdążyć zapisać całej lekcji, gdyż niektóre słowa są skomplikowane w swojej formie graficznej, dlatego też uczeń może nagrywać fragmenty lekcji lub zrobić zdjęcie tablicy a następnie przepisać materiał w domu,
  • znaczenie nowego słowa powinno być wyjaśnione dokładnie, ze zrozumieniem i zapisane w języku polskim,
  • uczeń powinien mieć dodatkowy czas na zastanowienie się przed zapytaniem czy ustną odpowiedzią,
  • uczeń powinien mieć więcej czasu na opanowanie materiału pamięciowego od pozostałej części klasy,
  • słówka najtrudniejsze do zapisania uczeń powinien zapisywać np. innym kolorem;
Przewiń na górę