Motywacja do uczenia się języka obcego w szkole podstawowej cz.II - Czynniki mające bezpośredni wpływ...

Wpisane przez: Renata Nowak-Kogut
Odsłony: 10082

Spis treści


Czynniki mające bezpośredni wpływ na poziom motywacji do nauki języka obcego:

Czynniki po stronie nauczyciela języka obcego:

osobowość nauczyciela, umiejętności dydaktyczne, sposób oceniania, wiedza z zakresu pedagogiki i psychologii, indywidualne podejście do uczniów, życzliwe podejście i stwarzanie odpowiedniej atmosfery lekcyjnej, wyrozumiałość dla trudności ucznia i znajomość sposobów ich pokonywania, umiejętność dostosowania tempa nauczania do możliwości uczących się.

Czynniki po stronie ucznia:

wiek, potrzeby poznawcze, dotychczasowe sukcesy i porażki, podejście do języka obcego i innej kultury, zainteresowania, temperament, otwartość na nowe doświadczenia, poziom samooceny, zależność lub niezależność od wpływu otoczenia.

Czynniki środowiskowe:

- rodzina: ogólne wymagania i oczekiwania rodziców, podejście do procesu uczenia się języka obcego przez dziecko, postawa wobec tradycji i kultury krajów obcojęzycznych i wobec rodzimych użytkowników danego języka obcego.

- rówieśnicy: relacje w grupie, poziom grupy w nauce języka, podejście grupy do uczenia się języka obcego, poziom motywacji w grupie.   

Przewiń na górę