Strona 2 z 9
1. ZABAWA „ ROZWIŃ ZADANIE "
Prowadzący podaje zdanie nierozwinięte: np. Kasia idzie.
Kolejni uczniowie rozwijają zdania dodając po 1 wyrazie.
Oczywiście za każdym powtarzamy rozbudowywane zdanie, np.:
Kasia idzie do kina.
Mała Kasia idzie do kina na film.
Mała Kasia idzie z siostrą do kina na film.
Mała Kasia idzie ze starszą siostrą do kina na film.
Mała Kasia idzie ze starszą siostrą do kina na film pt. „101 dalmatyńczyków".
2. ZABAWA „ IMIĘ I GEST "
Dzieci stoją w kręgu, każdy prezentuje swoje imię i jakiś gest (np. ukłon). Gesty nie mogą się powtarzać. Następnie imię i gest każdego powtarza kolejno cała grupa, w tempie wolnym, później szybszym .
Utrudnieniem zabawy w końcowym etapie może być tylko powtórzenie samych gestów kolejnych osób.
3. GRA „ ZAGADKI "
Samodzielna nauka na pamięć zagadki, którą losuje się
z zestawu przygotowanego przez prowadzącego zajęcia.
Sprawdzenie swoich umiejętności - indywidualna prezentacja zagadek w grupie. Pozostali uczniowie sprawdzają swoją wiedzę i umiejętność szybkiego kojarzenia faktów - wpisują kolejne rozwiązania na kartkach. Każda odpowiedź jest punktowana dowolną skalą (np. 1 pkt). Wygrywa ten oczywiście, kto zdobędzie najwięcej punktów.