Przykładowe zestawy ćwiczeń doskonalące sztukę zapamiętywania i efektywnego uczenia się - Zestaw VI

Wpisane przez: p. Waldemar Rodzeń
Odsłony: 14649

Spis treści



1. „TANECZNA LOTERYJKA "

Każdy z tancerzy otrzymuje po kilka różnych liter wypisanych na kartonikach. Po zakończeniu każdego tańca partnerzy wręczają sobie nawzajem np. po 2 litery. Po kilku tańcach „ konkursowych" każdy z nich stara się ułożyć z otrzymanych liter wyrazy. Kto ułoży najdłuższy wyraz, ten wygrywa.

2. „ PRZECZYTAJ ZE ZROZUMIENIEM I NARYSUJ "

Prowadzący rozdaje dzieciom kartki z tekstem:

„Widziałem dziwny dom.  Z daleka wyglądał jak kwadrat.  Miał

płaski dach, na którym stały dwa małe kominy i antena satelitarna.

Prawy komin był nieco wyższy i wzbijał się z niego dym. Dom miał 1 piętro. Zarówno na parterze, jak i na piętrze było po 4 okna.

Okna na parterze  miały kształt prostokątów,  a na piętrze  były

okrągłe.  W  dwóch oknach na piętrze  stały po  dwie  doniczki z

kwiatkami".

Po przeczytaniu, dzieci oddają teksty i rysują do nich ilustrację.

Nagradzamy uczniów, którzy zapamiętali i przedstawili najwięcej szczegółów.
 
3.  ZABAWA „ IMIONA "

a) Utrwalamy pisownię wyrazów z „H".

Dzieci stoją w kole, wymyślają sobie nowe imiona np. na literę „H". Później grupa stara się odtworzyć imiona kolejnych dzieci. Następnie indywidualnie wymawiamy nowe imiona swoich kolegów. b) Utrwalamy czasowniki - podajemy do naszego imienia jakiś czasownik. Wszyscy zapamiętują np. Basia śpi. Powtarza grupa, potem kolejno dzieci.