Wizyta przygotowawcza w Fjell c.d.

       Mieliśmy okazję zaobserwować pracę szkoły, spotkać się z nauczycielami i uczniami. Zapoznaliśmy się z różnorodnymi rozwiązaniami zwiększającymi efektywność kształcenia i wychowania uczniów w tym: działalnością farmy i jej funkcją wychowania przez pracę, zajęciami naturbruk i ich rolą terapeutyczną – hortiterapią, jak również zajęciami hundehold z elementami dogoterapii. Przedmiotem naszych zainteresowań były: dydaktyka, w szczególności stosowanie nowych technologii na zajęciach z uczniami, trudności oraz korzyści z tego płynące, baza lokalowa i wyposażenie szkół, kierunki rozwoju szkół i nauczycieli, korzyści z współpracy międzynarodowej. Wizyta pozwoliła skonfrontować nasze osobiste doświadczenia zawodowe w aspekcie poznania sposobów pracy w Polsce i Norwegii, poznać sposoby działań ekologicznych i terapeutycznych stosowanych w kraju partnerskim. Wpłynęła na poznanie sposobów przeprowadzania międzynarodowych akcji ekologicznych w kraju partnerskim, pozyskanie informacji o środowisku przyrodniczym, zasobach naturalnych w Norwegii, sposobach ich wykorzystania oraz metodach ochrony przyrody i środowiska w Norwegii.

      Podczas spotkania rozmawialiśmy także na temat polskiego i norweskiego systemu edukacji. Uczestniczyliśmy w lekcjach języka angielskiego, norweskiego i zajęciach rozwijających zainteresowania uczniów. Wizyta przyczyniła się do wzbogacenia doświadczeń zawodowych w zakresie nowoczesnych metod pracy terapeutycznej i wymiany doświadczeń zawodowych. Ponadto wpłynęła na rozszerzenie i pogłębienie współpracy w aspekcie edukacyjnym, poszerzenie doświadczeń w zakresie innowacyjnych metod pracy np. w zakresie pracy z uczniem zdolnym, wzbogacenie doświadczeń zawodowych w zakresie nowoczesnych metod pracy terapeutycznej.

Powrót
Galeria zdjęć