Ważne informacje

Szanowni Rodzice Witam Państwa serdecznie.

Znaleźliśmy się w bardzo trudnym okresie. Mając na uwadze olbrzymie zagrożenie jakie niesie za sobą wirus SARS-CoV-2, który wywołuje chorobę COVID-19 kieruję do Państwa apel, by zwrócić szczególną uwagę, na pozostanie w domu uczniów, Państwa dzieci i pod żadnym pozorem nie opuszczanie przez nich domów. Oczywiście możliwe jest sporadyczne wyjście z domu, ale pod opieką Państwa z zachowaniem warunków szczególnej ostrożności. Niedopuszczalne jest gromadzenie się ich w czasie wolnym na obiektach sportowych, skateparku, czy w otwartych przestrzeniach bez zachowania zasad bezpieczeństwa. 

My, jako nauczyciele zrobimy wszystko, by zapewnić ciągłość nauczania w kształceniu on-line oraz dostosować dobór narzędzi przy tej formie kształcenia uwzględniając aktualne zalecenia medyczne odnośnie czasu korzystania z urządzeń (komputer, telewizor, telefon) i ich dostępności w domu, wiek i etap rozwoju uczniów, a także sytuację rodzinną uczniów. 

Od 25.03 do 10.04 rozporządzenie MEN wprowadziło ‘zdalne nauczanie’, w związku z tym; 

Dyrektor musi  ustalić z nauczycielami tygodniowy zakres materiału dla poszczególnych klas, uwzględniając m.in.: równomierne obciążenie ucznia zajęciami w danym dniu, zróżnicowanie tych zajęć czy możliwości psychofizyczne ucznia

Więcej informacji w artykule pt: Informacje dla rodziców i uczniów (Aktualności)

Europejski Dzień Logopedy w naszej szkole...

Wpisane przez: p. M. Kokosza
Odsłony: 98

Europejski Dzień Logopedy w naszej szkole…

logopeda

Czyli o tym jak z gracją bawić się artykulacją….

W piątek 6 marca uczniowie klas pierwszych, drugich i trzecich uczestniczyli w specjalnych zajęciach logopedycznych. Mogli posłuchać na czym polega praca logopedy i dowiedzieć , jak dbać o prawidłową wymowę i w jaki sposób pracować nad ładnym językiem. Na rozgrzewkę z wielkim zainteresowaniem i niebywałym zaangażowaniem uczestnicy zajęć trenowali oddech poprzez rymowanki i wyliczanki. Z zapałem ćwiczyli technikę głośnego czytania, prezentując swe umiejętności indywidualnie i grupowo. Podkreślić należy ogromną dbałość i precyzję – bezbłędną wymowę, zachowanie rytmu, właściwą intonację, uważność na interpunkcję. Dzieci próbowały swych sił w trudnych łamańcach językowych. Łatwo nie było, ale za to wesoło i przyjemnie. Pięcioro uczniów z klas pierwszych wykonało gry logopedyczne na Konkurs Międzyszkolny. Życzymy im powodzenia i mocno trzymamy kciuki.

Grupowe zajęcia logopedyczne odbyły się także w ramach zajęć świetlicowych. Rozpoczęliśmy gimnastyką buzi i języka i ćwiczeniami oddechowo – fonacyjnymi. W ruch poszły wiatraczki i bańki mydlane, które cieszyły się ogromną popularnością i sprawiły dzieciom wielką frajdę. Wierszyki łamiące języki okazały się dla dzieci całkiem łatwa lekturą. Na koniec dzieci wzięły udział w aktywnym czytaniu bajeczki logopedycznej.

To był udany i pożyteczny dzień, którego wrażenia znajdą odzwierciedlenie w konkursie plastycznym na najciekawszy Plakat Logopedyczny.

Bardzo dziękuję wszystkim nauczycielom, którzy codziennie pracują z dziećmi. Zaangażowanie uczniów i ich umiejętności w zakresie wymowy są najlepszą wizytówką naszej pracy.

foto

Przewiń na górę