MATEMATYCZNE BINGO

Wpisane przez: p. Magdalena Urbańska
Odsłony: 1228

zdj3

MATEMATYCZNE  BINGO

Mnożenie i dzielenie w zakresie 20 lub 100

Zawartość pudełka:

Pudełko zawiera dwa zestawy kart i kartoników- jeden dotyczy mnożenia, a drugi dzielenia. Każdy zestaw składa się z 10 kart po 6 liczb oraz 30 dwustronnych kartoników z działaniami. Liczby na kartonach zostały dobrane tak, żeby każdy uczestnik miał równą szansę.

Zasady gry:

Prowadzący rozdaje uczniom po jednej karcie z liczbami. Na jednej karcie znajduje się 6 liczb, stanowiących wynik działań. Prowadzący losuje jeden z kartoników i w zależności od stopnia zaawansowania uczniów wybiera jeden     z wariantów gry:

*pokazuje kartonik z działaniem, ale nie odczytuje działania,

* nie pokazuje kartonika, a tylko odczytuje liczby mnożenia (dzielenia),

* pokazuje kartonik i jednocześnie odczytuje czynniki mnożenia ( lub liczby dzielenia).

Uczniowie wykonują mnożenie ( dzielenie) w pamięci i odszukują wyniki na swoich kartach. Uczeń, który znajdzie na swojej karcie wynik przedstawionego mnożenia ( dzielenia), zgłasza się, podając wynik. Jeżeli wynik jest prawidłowy i wynik jest na karcie ucznia, otrzymuje on kartonik i kładzie go w odpowiednim miejscu na swojej karcie. Kto jako pierwszy zakryje wszystkie pola na swojej karcie, zostaje zwycięzcą i oznajmia to pozostałym mówiąc: BINGO.

Możliwe nieprawidłowości w trakcie gry :

1. Nikt nie zgłosił, że ma na karcie poszukiwany wynik. Jeżeli w grze bierze udział mniej niż 5 uczniów, może się zdarzyć, że wynik jest na karcie, która została w pudełku i kartonik trzeba odłożyć na bok.                                                 

2. Jeśli uczeń, źle wykonał obliczenia albo nikt nie zauważył wyniku na swojej karcie, prowadzący może odczekać chwilę, zachęcając wszystkich do ponownego wykonania obliczeń i uważniejszego przyjrzenia się liczbom na swoich kartach, a gdy nadal nikt się nie zgłasza- odłożyć kartonik na bok.

3. Dwóch lub  więcej uczniów zgłasza, że ma na karcie poszukiwany wynik. Jeżeli obaj wykonali działania prawidłowo i na kartach obu uczniów jest poszukiwany wynik, kartonik otrzymuje ten, kto zgłosi się jako pierwszy.

4. Uczeń, który zgłosił się jako pierwszy, podając nieprawidłowy wynik albo podaje prawidłowy wynik, ale liczby tej nie ma na jego karcie, otrzymuje punkt karny. Przy 3 punktach karnych odpada z gry.

zdj0

zdj2

zdj1 copy

Przewiń na górę