Wycieczka do Parku Jurajskiego w Bałtowie

Wpisane przez: nauczyciel biologii
Utworzono: 12 październik 2022
Odsłony: 372

baltow1Dnia 6 października  2022r.  odbyła się wycieczka uczniów klasy IVa do  PARKU JURAJSKIEGO w BAŁTOWIE.

Niezwykłą przygodę rozpoczęliśmy od Bałtowskiego Zwierzyńca. Najpierw uczniowie zobaczyli ciekawe gatunki ptactwa i drobnych ssaków, znajdujących się w klatkach. W drugiej części Zwierzyńca odbyli przejażdżkę amerykańskim autobusem (school busem) pomiędzy zwierzętami współcześnie żyjącymi (m.in.: strusie, lamy, wielbłądy, dziki, konie, żubry, jelenie i wiele innych gatunków) rozmieszczonymi na wielohektarowym terenie – tzw. Safari.

Kolejną atrakcją był Jura Park. Wędrując alejkami obserwowaliśmy modele dinozaurów i innych prehistorycznych stworzeń, oczywiście wszystkie naturalnej wielkości. O minionym świecie bardzo ciekawie opowiadała pani przewodnik. Zwiedziliśmy też ekspozycję Muzeum Jurajskiego, gdzie uczniowie obejrzeli różnego rodzaju skamieniałości (kości dinozaurów, szczątki morskich gadów, zęby rekinów, skrzypłocze, koralowce i głowonogi).

Emocjonalnym punktem wycieczki było Oceanarium. Dzięki nowoczesnej technologii dowiedzieliśmy się, jak wyglądało podwodne życie miliony lat temu. Spotkanie „oko w oko” z rekinem zmroziło krew w żyłach. Bardzo ciekawy był też film 5D opowiadający o życiu dinozaurów jeszcze przed ich wymarciem.

Kolejnym punktem naszego pobytu było magiczne miejsce zwane Sabatówką. Co wspólnego mają dinozaury z wiedźmami? Odpowiedzi na to pytanie szukaliśmy w wiosce czarownic, jak się okazało bardzo sympatycznych, potrafiących robić kolorowe bańki. Na koniec wycieczki mieliśmy około godziny czasu na atrakcje w Parku Rozrywki.

Z wycieczki do Krainy Dinozaurów wszyscy wrócili zmęczeni, ale też bardzo zadowoleni.