Wpisane przez: p. Ewa Dereniowska
Odsłony: 661
gra astar
Gra stolikowa ,, Astar”. Astar to kirgiska gra. Z powodzeniem można ją wykonać samemu. Sposób wykonania: Z cienkiej tektury wyciąć dowolnej wielkości kwadrat lub prostokąt. Narysować na nim planszę do gry. Ołówkiem rozmieścić 41 kółek (np. obrysować monetę). Wszystkie linie pociągnąć flamastrem. Kółka łączymy liniami tak jak na zdjęciu. Na planszę dodatkowo możemy nakleić po 16 kolorowych kółek, np.: jeden komplet w kolorze czerwonym, drugi w żółtym lub innym. Do gry można użyć pionki lub np. guziki. W grze biorą udział dwie osoby, każdy ma po 16 pionków. Należy je ustawić tak jak na zdjęciu. Gracze przesuwają pionki na sąsiednie, wolne...
Wpisane przez: p. E. Dereniowska, p. K. Szmyd
Odsłony: 775
polska2
,,Polska- to taka kraina, która w sercu się zaczyna. Potem jest w myślach- blisko, w pięknej ziemi nad Wisłą. Jej ścieżkami chodzimy, budujemy, bronimy. Polska- Ojczyzna kraina, która się w sercu zaczyna”. 1 Maja- to Święto Pracy, obchodzone jest nie tylko w Polsce ale też w innych krajach (Niemcy, Rosja i inne). Bądźmy życzliwi dla osób, które dla nas wszystkich pracują wykonując swój zawód (np. lekarze, pielęgniarki, nauczyciele, strażacy, policjanci i wiele innych). 2 Maja- to Dzień Flagi Rzeczypospolitej. Flaga biało- czerwona towarzyszy nam podczas różnych i ważnych okazji np. Świąt Narodowych (1,2,3Maja; 11 Listopada)...
Wpisane przez: p. E. Dereniowska
Odsłony: 725
Domowy tor przeszkód. Na podłodze ustawiamy ,,tor przeszkód”, np. 2 krzesła obok siebie, stołeczek, przewrócone krzesło, kółka zrobione z pasków. Dziecko, żeby pokonać tor przeszkód, musi przejść między krzesłami tak, aby nie zawadzić o nie, wejść na stołeczek, przeczołgać się pod krzesłem przewróconym, obiec krążek leżący na podłodze itd. Tory przeszkód mogą być różnorodne, bo pomysłów dzieciom nie brakuje.
Wpisane przez: p. K. Szmyd, p. E. Dereniowska
Odsłony: 687
gra
Do jednego kubka wsypałam fasolę, a chłopcy dostali słomki i każdy swój własny kubeczek. Zabawa polegała na zasysaniu powietrza w taki sposób, aby zassać do końcówki słomki fasolę i przenieść ją do swojego kubeczka nie dotykając fasolki palcami. Zabawę można dodatkowo urozmaicać i wprowadzać elementy edukacyjne. Wystarczy na fasolkach napisać cyferki, a dzieci po wyłowieniu przykładowo 10 fasolek zliczają zdobyte punkty dodając cyferki zapisane na wyłowionych fasolach. Inny wariant do nauki samogłosek lub sylab. Po wyłowieniu umówionej wcześniej ilości fasolek, każdy głośno odczytuje, ewentualnie zapisuje na kartce wyłowione do swojego...
Przewiń na górę