Publikacje

Wpisane przez: p. Marta Kokosza
Odsłony: 3879
11
Mowa jest głównym środkiem porozumiewania się ludzi. Jej prawidłowy rozwój stanowi podstawę kształtowania się osobowości dziecka. Jeżeli proces rozwoju mowy przebiega prawidłowo, dziecko  rozwija swoje słownictwo, myślenie abstrakcyjne, a także prawidłowo stosuje zasady gramatyczne. Wczesne wykrycie wady i szybkie rozpoczęcie terapii logopedycznej ma  duże znaczenia dla późniejszego rozwoju dziecka. W terapii oraz profilaktyce logopedycznej ogromne znaczenie odgrywają gry i zabawy. To właśnie w działaniach terapeutycznych, kiedy mamy do czynienia z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych zabawa stanowi podstawę do pracy, aby przywrócić sprawność zaburzonych funkcji. Zabawa powoduje, że dziecko łatwiej znosi trudności...
Wpisane przez: p. Anna Krupa
Odsłony: 3024
Kliknij aby pobrać "Gry dydaktyczne na lekcjach języka polskiego" 
Wpisane przez: p. Magdalena Urbańska
Odsłony: 2354
zdj3
MATEMATYCZNE  BINGO Mnożenie i dzielenie w zakresie 20 lub 100 Zawartość pudełka: Pudełko zawiera dwa zestawy kart i kartoników- jeden dotyczy mnożenia, a drugi dzielenia. Każdy zestaw składa się z 10 kart po 6 liczb oraz 30 dwustronnych kartoników z działaniami. Liczby na kartonach zostały dobrane tak, żeby każdy uczestnik miał równą szansę. Zasady gry: Prowadzący rozdaje uczniom po jednej karcie z liczbami. Na jednej karcie znajduje się 6 liczb, stanowiących wynik działań. Prowadzący losuje jeden z kartoników i w zależności od stopnia zaawansowania uczniów wybiera jeden     z wariantów gry:...
Wpisane przez: p. Anna Krupa
Odsłony: 2822
image1
Główne założenia metod aktywizujących to przewaga uczenia się nad nauczaniem, a więc większe zaangażowanie uczniów w proces dydaktyczny. Nauczyciel przestaje być nieomylnym ekspertem, stając się doradcą, organizatorem, ekspertem. Wśród wielu metod aktywizujących stosowanych na lekcjach, często sięgamy po dramę. Termin ten pochodzi od greckiego „drao” -  działam, usiłuję. Drama jako metoda powierza uczniowi rolę kreatora, sprawcy działań, a nie tylko wykonawcy poleceń nauczyciela. Umożliwia stworzenie dzieciom młodzieży sytuacji edukacyjnych, wyzwalających aktywność poznawczą oraz zespołową i emocjonalną ekspresję...
Wpisane przez: p. Marta Kokosza
Odsłony: 2475
Zapraszamy do zapoznania się z publikacją  "W trosce o prawidłowy rozwój mowy"
Przewiń na górę