W niezwykłym dniu 22 kwietnia przypada Światowy Dzień Ziemi.
Klasa I C- integracyjna przygotowała z tej okazji inscenizację pt.”Przyroda wiosną.” Każdy uczeń zamienił się w postać ze świata zwierząt i roślin, wśród nich królowała błękitna wiosna z bukietem żonkili. Barwna dekoracja klasy oraz stroje indywidualne dzieci podkreśliły wagę tego dnia i stworzyły miłą atmosferę w czasie przedstawienia. Uczniowie recytowali wiosenne wierszyki i śpiewali piosenki. Było nieco tremy. Wystąpili dwukrotnie zapraszając koleżanki i kolegów z klas I wraz z wychowawcami oraz panią dyrektor Alicję Szepelak....
Mowa jest głównym środkiem porozumiewania się ludzi. Jej prawidłowy rozwój stanowi podstawę kształtowania się osobowości dziecka. Jeżeli proces rozwoju mowy przebiega prawidłowo, dziecko rozwija swoje słownictwo, myślenie abstrakcyjne, a także prawidłowo stosuje zasady gramatyczne.
Wczesne wykrycie wady i szybkie rozpoczęcie terapii logopedycznej ma duże znaczenia dla późniejszego rozwoju dziecka.
W terapii oraz profilaktyce logopedycznej ogromne znaczenie odgrywają gry i zabawy. To właśnie w działaniach terapeutycznych, kiedy mamy do czynienia z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych zabawa stanowi podstawę do pracy...
W szkole rozpoczęły się zajęcia z języka angielskiego dla przyszłych uczniów naszej szkoły – obecnych przedszkolaków, które w następnym roku szkolnym rozpoczną naukę w klasie I.
Na dzieci czeka mnóstwo atrakcji – poznawanie nowych słówek i zdań poprzez gry, zabawy, piosenki i wierszyki.
Przyszli pierwszoklasiści uczestniczą w zajęciach już od dwóch tygodni. Podczas zajęć wykorzystujemy metodę „nauka poprzez zabawę”, która jest głównym elementem realizowanego przez nas projektu europejskiego „Graj ze mną i ucz mnie” Erasmus+.
W trakcie zajęć dokładamy wszelkich starań, aby dzieci poprzez wykorzystanie różnorodnych gier typu memory, karty...
Główne założenia metod aktywizujących to przewaga uczenia się nad nauczaniem, a więc większe zaangażowanie uczniów w proces dydaktyczny. Nauczyciel przestaje być nieomylnym ekspertem, stając się doradcą, organizatorem, ekspertem.
Wśród wielu metod aktywizujących stosowanych na lekcjach, często sięgamy po dramę. Termin ten pochodzi od greckiego „drao” - działam, usiłuję. Drama jako metoda powierza uczniowi rolę kreatora, sprawcy działań, a nie tylko wykonawcy poleceń nauczyciela. Umożliwia stworzenie dzieciom młodzieży sytuacji edukacyjnych, wyzwalających aktywność poznawczą oraz zespołową i emocjonalną ekspresję...