Z życia szkoły

REGULAMIN ORGANIZACJI I FUNKCJONOWANIA KLAS SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 14 W KROŚNIE

W CZASIE EPIDEMII SARS-COV-2 – od 1 września 2020 r. uzgodniono i zaopiniowano pozytywnie przez
Radę Pedagogiczną i Radę Szkoły

w dniu 26.08.2020

jest dostępny Tutaj

Informacja dotycząca regulaminu i załączników ( w tym załącznika nr 1 dla rodziców uczniów) zostanie przesłana przez zakładkę WIADOMOŚCI w dzienniku elektronicznym LIBRUS przez wychowawców klas.

 

POBIERZ REGULAMIN TUTAJ

Zabawy z chustą Klanzy

Wpisane przez: p. Lucyna Jankiewicz-Sompel, p. Paulina Karalus
Odsłony: 2148

gry i zabawyW klasie II c systematycznie przeprowadzane są gry i zabawy z wykorzystaniem chusty Klanzy. Dzieci bardzo je lubią i chętnie w nich uczestniczą.

Zabawy z chustą są bardzo atrakcyjne dla dzieci, ponieważ opierają się na wrażeniach wzrokowych, dotykowych oraz ruchowych. Chusta stanowi dla grupy dużą atrakcję. Ma ona kształt koła, składa się z czterech kolorów: zielonego, żółtego, czerwonego i niebieskiego. Umożliwia ona dzieciom poznawanie świata, kształtowanie umiejętności matematycznych przez zabawę oraz jest doskonałym narzędziem pozwalającym  integrować grupę. Bawiąc  chustą, uczniowie  niemal cały czas są w ruchu, co jest dużą zaletą zajęć przeprowadzanych z jej wykorzystaniem . Wiemy przecież , iż dzieci lubią wszystkie rodzaje aktywności ruchowej.

Przykładowe zabawy:

  1. „Kogo brakuje?”

Uczestnicy stoją w kręgu z zamkniętymi oczami, trzymając chustę na wysokości pasa. Prowadzący wybiera osobę, która wchodzi pod chustę. Następnie wszyscy otwierają oczy i zgadują, kto jest pod chustą.

  1. „Muzyczna chusta”

Uczestnicy trzymają rozciągniętą chustę. Grupa porusza się w rytm muzyki, falując nią. Prowadzący przygotowuje różne fragmenty muzyczne.

  1. „Kolorowe wycieczki”

Wszyscy siedzą na podłodze, trzymając chustę na wysokości pasa. Prowadzący podaje nazwę koloru, a osoby trzymające ten kolor, zamieniają się miejscami, przechodząc pod chustą. Dla utrudnienia prowadzący może wymienić więcej niż jeden kolor. Inna wersja tej zabawy. Każdy z uczestników ma przyporządkowaną jakąś liczbę. Prowadzący podaje działanie matematyczne, a osoby których liczba zgadza się z wynikiem, zmieniają się miejscami pod chustą.

  1. „Rekin”

Uczestnicy siedzą w kręgu, trzymając chustę na wysokości barków. Pod chustą jest jedna osoba – rekin, który poluje na turystów, wciągając ich do wody (pod chustę). Rekin stara się wciągnąć jak najwięcej osób; w wodzie zamieniają się one w rekiny.

         Dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach z chustą Klanzy. Są one dla nich okazją do wspólnej nauki, zabawy, relaksują, rozwijają zdolności poznawcze, dają wiele radości.

Lucyna Jankiewicz-Sompel

Paulina Karalus

foto

Przewiń na górę