@-zadanie - scenariusz zajęć

Odsłony: 4906

Dział programu: Komputer, jako źródło wiedzy i rozrywki.

Temat: Zakładamy konto pocztowe i wysyłamy wiadomość elektroniczną.

Cele szczegółowe:

Poznawcze:

  • wie, co to jest konto email,
  • wie, jakie są wady i zalety poczty elektronicznej,
  • zna podstawowe zasady netykiety,
  • Zna konfiguracje konta email.


Kształcące:

  • umie założyć konto na serwerze uniwersytet dzieci,
  • potrafi przesyłać i odbierać wiadomości przy użyciu poczty elektronicznej.


Wychowawcze:

  • uczeń poznaje znaczenie kont elektronicznych,
  • dba o własną „kulturę" sieciową.


Mnauczania, uczenia się:

  • słowne - pogadanka,
  • pokaz, ćwiczenia praktyczne.


Środki dydaktyczne:

  • komputer,
  • system Windows XP,
  • umowa internetowa,
  • tablica interaktywna.


Formy organizacji pracy uczniów:

  • praca indywidualna i grupowa przy komputerach.


Czas trwania lekcji: 45 minut

Przebieg lekcji:
1. Czynności organizacyjno-porządkowe

  • zajmują miejsca przy komputerach;
  • przygotowują się do lekcji: wyjmują zeszyty, przygotowują miejsce pracy.

2. Przypomnienie wiadomości z ostatniej lekcji i wprowadzenie do nowego tematu.

  • słuchają;
  • zapisują temat lekcji w zeszytach; Zakładamy konto pocztowe i wysyłamy wiadomość elektroniczną.

3. Uczniowie uczestniczący w zajęciach koła „Bawię się i uczę", pokazują kolegom sposób założenia własnego konta , krok po kroku. Wszystkie czynności demonstrują na tablicy interaktywnej.
4. Nauczyciel wyjaśnia uczniom co to jest adres internetowy i jaka jest jego budowa oraz rozpoczyna rozmowę, dotyczącą zasad prowadzenia poczty? Zapisuje na tablicy rady formułowane przez uczniów podczas rozmowy.

Uczniowie wspólnie zastanawiają się nad najważniejszymi i zapisują je w zeszycie jako Kodeks prowadzenia poczty elektronicznej:

  • Staraj się sprawdzać/kontrolować pocztę codziennie.
  • Usuwaj przeczytane wiadomości i zbędne pliki z serwera, tak by nie zajmować niepotrzebnego miejsca na jego dysku.
  • Nie rozsyłaj żadnych reklam bądź informacji do użytkowników, którzy wcześniej nie wyrazili zgody na taką korespondencję.
  • Używaj właściwych form grzecznościowych.
  • Pisz poprawnie - niedbałość w tym względzie jest odbierana jest jako brak szacunku i tworzy negatywny obraz nadawcy.
  • Nie ulegaj przekonaniu o anonimowości w Internecie - rozczarowanie może być bardzo przykre.

* Dzieci czytają i podpisują umowę internetową.

5. Uczniowie włączają komputery;

  • uruchamiają przeglądarkę internetową;
  • słuchają uważnie słów nauczyciela i kolegów, którzy takie konta już założyli;
  • zakładają pocztę na serwerze uniwersytet dzieci.pl


a) Login i gasło:

PODPOWIEDŹ DO HASŁA – umożliwia Ci odzyskanie dostępu do konta momencie, gdy zapomnisz hasła. Masz dwie metody podpowiedzi do hasła: wysyłając SMS na numer tel. komórkowego lub podając wpisując prawidłową odpowiedź na pytanie.

b) Twoje dane:

Na zakończenie zapoznaj się z regulaminem.
Po przeczytaniu zaakceptuj warunki regulaminu, aby zakończyć proces tworzenia konta.

WAŻNE!!! A teraz przepisz do zeszytu pod tematem lekcji dane podstawowe Twojego konta, abyś nie zapomniał, jaki podałeś Login oraz Hasło. Notują sobie również adres elektroniczny nauczyciela.

6. Zakończenie i podsumowanie zajęć:

Sprawdzenie czy założenie konta przebiegło pomyślnie.

Zadanie pracy domowej: Prześlij list wg planu podanego na lekcji j. polskiego i prześlij go w ciągu 3 dni do nauczyciela na podany adres email.

Podziękowanie za wspólną pracę. Wyróżnienie uczniów, którzy pomagali kolegom w pracy.

Przewiń na górę