Motywacja do uczenia się języka obcego w szkole podstawowej cz.II - Czynności rodziców...

Wpisane przez: Renata Nowak-Kogut
Odsłony: 10213

Spis treści

 

Czynności rodziców wpływające na poziom motywacji uczniów do uczenia się języka obcego:


1. Rodzice mają idealne warunki by motywować swoje dzieci, a tym samym pomagać im w nauce języka obcego, nawet jeśli znają język w stopniu podstawowym i w praktyce uczą się razem ze swoimi dziećmi.

2. Rodzice, ucząc się wspólnie języka ze swoimi dziećmi, sprawiają, że język obcy staje się częścią życia rodzinnego. Ponadto, rodzice mogą wprowadzić do życia rodzinnego elementy obcej kultury, dzięki czemu dziecko staje się bardziej zainteresowane i otwarte na własną kulturę i na kulturę innych krajów.

 

Tym samym, rodzice mogą mieć znaczący wpływ na ogólne podejście dzieci do nauki języków obcych i kultur ich rodzimych użytkowników. Warto jest pamiętać, że większość poglądów utrzymujących się przez całe życie kształtuje się przed ukończeniem 10 lat.

3. Rodzice mogą wybrać na naukę języka obcego najlepszy dla siebie i dziecka moment w ciągu dnia.


4. Rodzice potrafią najlepiej odczytać samopoczucie i nastrój swojego dziecka. Są dni, gdy dziecko ‘chłonie’ język obcy, są też momenty, gdy ciężko jest mu się skoncentrować. Rodzice znają najlepiej swoje dziecko i mogą dzięki temu dostosować długość czasu poświęconą na naukę języka do potrzeb dziecka i umiejętności koncentracji.

5. Dzieci muszą czuć, że robią postępy. Potrzebują ciągłej zachęty, a także pochwał, gdy robią coś dobrze, ponieważ każdy sukces motywuje.

 

Przewiń na górę